Miljön..

Jag har länge tänkt på de här med ozonlagret och miljön. Folk tänker inte på de så mycket vilket förstör vår planet. En gång per år eller nått sånt har dom sina små galor och projekt. Man ska antigen skänka pengar eller släcka ljuset en hel timme, men gör alla verkligen det? Jag tror inte det. Dom borde ha det oftare. Jag brukade skänka pengar förrut fast till barn cancerfonden, jag försöker ha de släckt hemma hos mig varje dag. Tänder ljuset ba i behov.
Jag försöker vara miljövänlig genom att återvinna saker bl.a. Jag har nästan alltid vart duktig på de, fast ba när det gäller mitt eget skräp =P Men det borde väl räcka? Alla borde tänka på sitt eget skräp och ta hand om det. Vi ska vara glada att vi ens har miljö stationer. Vissa länder har inte ens det. Jag brukar även återvinna påsar *haha :$* Varför ska man samla på sig massor, och ba kasta dom? Min kille är så söt. Han brukar driva med mig och ba" skäms du inte att ha med dig en påse till ICA" tex. NEJ!? Varför då? Jag har sett flera göra det. OCH det är bra!! =)
Finns juh flera söta påsar som man kan skaffa. Dom är dessutom finare än dom vanliga plastpåsarna..

 

Eller varför inte göra en egen av tex. ett par gamla jeans?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0