Sommaren..

Jag längtar fortfarande... Vill att den ska komma nu nu nu på engång. Gud vad jag älskar sommar, men vi lär vänta lite till, eller länge till men tanke på att våren inte är speciellt bra :( Det snöade häromdagen, jag höll på och fälla tårar! Varför kan inte den förbaskade snön smälta nångång. Nu jävlar får det vara nog!! Tycker man iaf..

Jag sitter och kollar på semester bilder från förra året. Gud så kul man hade. Jag och min kusse flydde ifrån Sverige. Vi sa inte till ngn vart vi skulle, eller hur länge. Vi försvann helt enkelt i två veckor, utan ett ord till nån. Drog på rehab vilket vi behövde båda två. Haha så kul det va när folk började undra vart vi va, om vi levde eller ej haha.. Många blev oroliga, men ah.. det va inte förrns då (tydligen) dom insåg hur mycket dom behövde oss.. 

Det hela började med att vi hade tråkigt en dag, gick in på Apollo och bad dom ge oss en resa till morgondagen. Helt spontant sådär. Jag älskar spontanitet. Man vet inte förrns just då att man lever livet. Hursomhelst så fick vi veta att vi skulle åka till Kefalonia.. Kefa vadå? Haha Katz första reaktion va "det där låter kefft, ska vi verkligen dit?!" Jag: "Jaa vad kan gå snett, det är Grekland vi snackar om." Alla vi vet hur vackert det är i Grekland så jag tvivlade inte en sekund på att det skulle vara (nu väljer jag hennes ordval) kefft.

Och ja jag hade rätt (ovanligt va?, haha) Det va otroligt vackert där nere, speciellt på kvällen då man hade underbart utsikt från berget ner mot havet, mot Zakynthos. Det blev aldrig nån Zante för oss, vi pallade aldrig ta oss till båten för solen va så stark, så vi ville mestadels ligga på stranden, fast vi upplevde massor.. Anyways.. Här är några bilder ifrån Kefalonia!



Det va soligt när vi kom och DAG? Vi satte oss på bussen, så kom solnedgången från ingenstans?
Haha - men vackert ellerhur?



När vi kom till hotellet vare bara sova som gällde..
Äventyret fortsatte dag två. Vi skulle ta oss ner till stranden. Haha ni anar inte vilken nedförsbacke det va.
Fatta sen när vi skulle ta oss hem? :p



Ja vi skulle ner dig :D



Där står jag och undrar åt vilket håll vi ska gå..



Halvvägs ner vart vi helt utmattade.. Första bästa restaurang?!
*Leta, leta*
Tillslut hittade vi!

Jag beställde ett glas vatten och min kusse beställde en stor Coca- Cola..
Det här fick vi.. Man ba ? hahahaha!



En halvtimme - timme senare hittade vi äntligen till stranden..



Helt blekta sådär - men fin utsikt!
Och man kan se Zante på bilden!

Efter ett tag märkte vi att det va nudist strand så vi fick fly därifrån haha!
Varför vi inte märkte ngt innan undrar ni?
Jo, för det va ingen där förrutom vi två i början.

Vi va uppe med tuppen, sprang ner direkt till stranden,
fast det tog hundra år men men..

Såhär såg det ut på den andra stranden..



Frulle på stranden. Det kallar jag lyx!
Vi hittade supermysig restaurang mittemot..

Det vart självklart en Sex on the beach på menyn..
Klockan nio? Eh, jag försökte vakna till liv haha!!



Efter flera timmars solandet var det dags att gå hem..



Väl hemma upptäckte vi att solen va starkare än vad vi trodde.. Ops!



Aj aj aj..

Här kommer lite fler slumpmässiga bilder..

Vi bland moln.



Och ja, vi stog faktist bland dom.



På andra sidan Ön ser man Ön's Alcatraz.



Fina moln



I bussen - mot Fiskardo bland moln.



Vissa filmade. Dom kunde säkert inte tro sina ögon att vi va bland moln. Så högt uppe på bergen va vi.
Fast det va absolut inte kallt, inte alls som det är på Himalaya tex :P

Fiskardo



Fiskardo ligger på den norra sidan av Ön Kefalonia. 54 km ifrån Agrostoli som är Ön's huvudstad.
Många kändisar har sina hus där, bl.a George Clooney, Penelope Cruz, Johnny Depp, Madonna.
David Beckham brukar hyra stugor där. m.fl

Vi hade hoppats på att se glimt av någon kändis, men dom brukar oftast komma dit under aug/september för då är vädret som bäst där.
Det är ganska dyrt i Fiskardo. Nästan som i Sverige fast det är en lite mysig fiskby.
Flera av invånarna kunde svenska, vilket jag blev förvånad över =)

Jag tyckte att Fiskardo va otrolig vacker. Dens hamn va något utöver det vanliga.
Dessutom är det den enda byn som klarade sig undan den hemska jordbävningen år 1953.



Jag försökte se några fiskar nere i hamnen, men utan framgång
Då kom den snälla servitören fram och gav mig lite bröd..





Haha vart kom alla fiskar ifrån?
Jag såg bara en fisk från början..



Efter Fiskardo drog vi vidare till en annan fiskby. Minns dock inte namnet på den :$





Sen var det dags för grottan!



Ni undrar säkert vad vi gjorde i grottan.. men vänta ska visa er hur vacker den är..



Det finns flera historier om denna grotta.
Jag vill gärna berätta dom för er. Jag blev helt kär i ena berättelsen,
men jag spar den till er, ifall ni åker dit så får ni veta.
Vilket jag starkt rekommenderar att ni gör.



Titta va fint och rent vattnet är. Vi såg varrenda sten som låg på bottnet. Ändå vare mer än 60 meter ner.

Sen vare dags för kristall grottan. Kristaller och Kryptomer lr vad det nu va haha..
Jag kommer inte ihåg så mkt, va typ medvetslös när guiden berättade eftersom det va över 300 trappsteg ner :(





Såhär såg det ut där inne..



Jag va tvungen att röra haha!
Det va omöjligt att motstå..

Jag kan säga att det inte luktade direkt gott där nere men det va svalkande och skönt, med tanke på hur varmt det va där ute =)



Den grekisk ortodoxa kyrkan.
Sjukt vackert där.



Sen var det dags för lite vinprovning.
Jag dricker inte vin, men smakade deras egna. Det va inget för mig, men ännu en upplevelse.

Väl hemma bjöds det på grekisk folkdans, Zorba.





Konstigaste blomman? jag sett.. Den va galet hård oxå.



I Agrostoli bjöds det på kakor, frukt och drinkar..







Världens godaste kexkaka!

Vi hittade även en strandsatt val... hihi..



Och en Ås(n)a-Nisse



Sen chillade vi mestadels vid poolen, när vi inte låg på stranden dåra..



Vi hittade två underbara g(ö)ttlänningar där!
Anna och Sophia - två super roliga tjejer som vi hade skit kul med!




Ja det va allt om Kefalonia -2010-

Det va nog bland dom bästa resor jag gjort förrutom då jag åkte med mitt ex till Montenegro. Vi hade minst lika roligt, men min och Kattis resa va ingen direkt party-resa, lr kärleks-resa utan en helt enkelt rehab-resa.
Sånna behövs fler utav.

Ni som inte vart på Kefalonia borde åka dit omedelbart. Finns så mycket fint att se och uppleva.
Denna Ö har otroligt mycket att erbjuda och folket är otroligt snälla =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0