Mindfulness!

Häromdagen när jag va hos min läkare satt jag och läste lite om Mindfulness och all stress som vi bär på. Hur man ska förhindra att det blir värre.. Här är några punkter man kan göra ifall man håller på och få en panikattack av all stress.. Meditation är bra - Yoga likaså.

1. Gör andningmeditation, där man enbart fokuserar på andningen under tre minuter. En till tre gånger per dag.

2. Välj en vardagsaktivitet att göra medvetet, ex när du borstar tänderna, duschar eller gå till tunnelbanan.

3. Var snäll mot dig själv! Se det inte som ett misslyckande om du inte mediterar som du hade tänkt dig. Tänk istället, va bra att jag kom på att jag missade detta.

4. Gå gärna en kurs, men tänka på att även efteråt behöver man stöd för att fortsätta öva. Gör detta gärna tillsammans med en vän/partner, så att ni kan motivera varandra.

5. Ta hjälp av tekniken! Tex. - Mindfulness appen! ;)


Tänk glada tankar. Sommaren är här så se till att njuta förfullt. Stockholm är en stressig stad i sig. Alla människor är på språng varje dag - nånstans. Hade vart sjukt skönt att bara åka till landet och njuta av det fina vädret, med god mat, nära och kära. Har du ett landställe, tveka inte att åka dit. Svensk skärgård = BÄST!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0