Usch!

Usch va dålig man har varit på att uppdatera egentligen.. Jag har nämligen inte haft tid, jag brukar ha sånna perioder lite då och då dessutom har man haft migrän och varit magsjuk, mår lite bättre idag dock, men nysningarna slutar aldrig att upphöra. Jag gillar inte kylan, jag tror att jag är allergisk mot de för varje år blir man sjuk lr ngt..

 

Det har regnat som f*n dessa dagar, men nu ser jag genom fönstret att solen skinner förfullt.. Så himla skönt, det finns fortfarande hopp haha. Jag pratade med min kusin tidigare idag på skype och hon sa att dom går fortfarande med shorts och kortarmat där nere.. Lyllos dom i mellan Europa.

 

Jag beställde en bok ifrån bibblan häromdagen. Brorsan gick och hämtade den åt mig, haha lite rolig läsning. Boken heter Kvinna, din hälsa, din kropp, ditt välbefinnande. Det står lite allt möjligt i boken, vad som händer med ens kropp, hur man ska ta hand om sig själv för att må så bra som möjligt. Hur vanligt är det att kvinnor får hjärtinfarkt? Hur påverkas ens liv av alla olika roller man har, är det ovanligt med sex i mogen ålder? osv..

"Kvinna är en bok för alla kvinnor i alla åldrar. Här speglas det mesta som är av vikt i livet; hälsa, kost och motion, relationer, sexualitet och graviditet, menstruation och klimakterium, sjukdomar som kan drabba alla. Boken är indelad i fyra stora huvudavsnitt: Den unga, Den vuxna, Den medelålders och Den äldre kvinnan. Varje avsnitt behandlar det du som kvinna har funderingar kring det kan gälla dig själv, din dotter eller din mamma."


Bara halva boken kvar sen är man klar. Här gåre undan, men jag har inte haft så mkt att göra dessa dagar så på ngt sätt måste man hålla sig sysselsatt. Jag såg även "Män som hatar kvinnor" igår för första gången. Har nämligen inte haft tid att kolla på den innan, hursomhelst - jag älskade filmen. Den va så bra och det trodde jag inte. Jag har svårt för svenska kriminal filmer osv, men den va hur bra som helst. Ska ta och se tvåan ikväll och trean imorgon. Hoppas dom är likabra. :D

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0